Düşük Profilli veya İnce Yanak Lastik Nedir?


Aracınıza lastik seçerken “düşük profilli veya ince yanak lastik” deyimiyle karşılaşmış olabilirsiniz. Lastikte ince ve kalın yanak terimlerin anlamı aracınızın lastikleriyle ilgili olup yol ile temas eden lastik sırtına göre lastik yanaklarının boyutunu ifade eder.

Düşük Profilli Lastik Özellikleri Nedir?

Düşük profilli lastik, lastiğin yan duvarının normalden daha sığ veya alçak olduğu ve bu genellikle lastiğin daha büyük çaplı bir janta takıldığı anlamına gelir. Daha büyük jant çapına sahip düşük profilli lastikler genellikle yeni bir otomobil serisindeki daha yüksek performanslımodellerin ana unsurlarından birisidir; ancak araç sahiplerinin de daha büyük jant çapına düşük profilli lastiklerle standart bir modele takmasını engelleyen hiçbir şey yoktur.

Peki neden arabanıza düşük profilli bir lastik takmak istiyorsunuz? Öncelikle, otomobilinizin estetiğini ince yanak lastikle değiştirebilirsiniz. Standart model bir araca daha şık bir görünüm kazandırmanın uygun maliyetli bir yoludur.

Düşük profilli lastiklerle donatılmış bir dizi parlak, daha büyük çaplı alaşımlar, özellikle de başlangıçta normal jantlar ve ucuz jant kapakları ile geliyorsa, herhangi bir arabanın görünümünü güzelleştirebilir.

Estetik görünümün yanı sıra sürüş performansı da düşük profilli lastiklerle iyileştirilebilir. Düşük profilli lastikler otomobilin yol tutuşunu ve viraj performansını iyileştirir.

Elbette düşük profilli lastiğin zıttı yüksek profilli lastiktir ve ikisi karşılaştırıldığında fark görsel olarak  net bir yapıya sahiptir, çünkü tekerleğe ulaşmadan önce çok daha fazla lastik yanağı vardır. 4x4 ve arazi araçları için yüksek profilli lastikler iyi bir tercih olabilir.

Araç lastiklerinin yapısı hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için Lastik Yapısı Hakkında Her Şey adlı blog yazımızdan ihtiyacınız olan bilgileri öğrenebilirsiniz.

Düşük Profilli Lastiğin Artıları ve Eksileri

Düşük profilli lastiklerin ilk avantajı, genellikle standart lastik kurulumlarından daha şık görünmeleridir. Düşük profilli lastikler takacaksanız, arabanızın lastiklerinin ve tekerleklerinin genel dönüş çapının aynı kalması için bunları daha büyük jantlara takmanız gerektiğidir.

Mevcut jantlarınızın çapını büyütmeden mevcut jantlarınıza daha düşük profilli lastikler takarsanız, aracınızın tekeri daha küçük dönme çapına sahip olacak olup arabanızın sistemlerine zarar verecektir.

Daha küçük bir genel jant ve lastik çapı, standart olandan daha hızlı dönecektir, böylece arabanızın kilometre sayacı daha hızlı artacak ve gerçekte kat ettiğinizden daha yüksek bir kilometre gösterecektir.

Gösterilen hızdan farklı bir hızda gidiyor olmanız muhtemel olduğundan, aracınızın hız göstergesinin okunmasını da etkileyecektir. Muhtemelen daha düşük ve hatalı bir hız olacaktır.

İnce yanak lastikler aracınızın vites donanımı da olumlu etkiler. Ancak, aracınız muhtemelen biraz daha yere doğru yaklaşacak olup, hız tümseklerinin geçişinde sorun yaşayabilecektir.

Düşük profilli lastikler, araca daha sportif bir görünüm kazandırmanın yanı sıra, aracın yol tutuşunu da artırabilir. Daha kısa lastik yanakları, yüksek profilli lastiklerdeki uzun lastik yanakları kadar esnek değildir, bu da arabanın çok fazla yuvarlanmadığı ve zıplamadığı anlamına gelir.

Bu, arabayı virajlarda sabit tutmada kavramayı ve süspansiyonun etkinliğini artırır.

Lastiğin yanak bölgesi, otomobilin süspansiyonunun bir parçası olarak görev yapar ve çarpmaları sönümleyecek şekilde tasarlanmıştır. Bununla birlikte düşük profilli lastikler bu görevi tam olarak yapamayacağı için bu şoklar tekerlekler ve süspansiyon aracılığıyla kabine iletilecek ve yolcular için daha rahatsız bir sürüş sağlayacaktır.

Son yıllarda bazı otomobil üreticileri, otomobillerini standart olarak geniş çaplı jantlarla daha konforlu olacak şekilde tasarladılar; ancak bir araca satış sonrasında takılan düşük profilli lastikler ve jantlar durumun böyle olması pek mümkün değildir.

Düşük profilli lastikler ile ilgili olarak sorulan sorulardan biri de lastiklerin sağlayacağı ilave kavrama ve yol tutuşa karşın yol bozukluklarından gelecek hasarlara dayanıp dayanamayacağıdır. Lastik boyutunu bir inç artırıyorsanız, bunun tümsekleri sönümlemede büyük bir etkisi olmayabilir, ancak lastik çapını iki veya üç inç artırıyorsanız, o zaman muhtemelen farkı fark edeceksiniz.

Düşük profilli lastiklerin bir başka olumsuz tarafı da yüksek maliyetleridir. Düşük profilli lastikler, başlangıçta daha az kauçuğun olduğu anlamına gelse de, bu lastikler performansları göz önünde bulundurularak daha gelişmiş bir tasarıma sahiptirler.